BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

 


NURUL HIDAYAH BINTI SAMSUDIN
194151


Model Penceritaan Nilai Sosial Cerita Kanak-kanak

[1] Keluarga                                                             Family

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti


I feel satisfied

Helping parents every day

Starting in the morning

Until night

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai


Dear parents

I remain careful

Maintain good manners

My beloved family

Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka


I love mom and dad

Brother, sister, brother and sister

They are all there together

When I need them

Rujukan:

Normaliza Abd Rahim (2019), Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi: Terengganu: Penerbit UMT



Comments

Popular posts from this blog

BBN3402SATU2020: MINGGU 1 SEBAB DAFTAR LAMBAT

BBN3402SATU2020: MINGGU11 TERJEMAHAN VIDEO(13)